26 Şubat 2017 Pazar

MIM || Yedi Ölümcül Günah

  Herkese merhaba 👐. Bugün benim son zamanlarda instagram da sürekli çıkan ve gerçekten de ilgimi çeken bir 'tag'la karşınızdayım:)) Konu yukarıda da anlaşacağı üzere tam benlik 😈 . Yedi ölümcül günahı kitaplarla bağdaştırmak ise; bomba bir fikir çok beğendim. Kimin aklına geldiyse buradan onu alkış yağmuruna tutuyorum 👏 . Ehh, durum böyle olunca ve altına da isteyen herkes yapabilir diye not düşünce arkadaşlarım, hemen bunu bir mim olarak blog da yazmalıyım dedim kendi kendime :)) Hadi başlayalım:

(NOT: Şimdiden belirteyim isteyen herkesler yapabilir😉)

• Açgözlülük: En pahalı kitabınız hangisi ve ne kadar?

-En pahalı kitabım; Yüzüklerin Efendisi Tek Cilt basımıydı. Orjinalı yanlış hatırlamıyorsam 90 tl idi ama ben Tüyap tan 75 e almıştım. (hiç pişman değilim)


• Öfke: Hangi yazarla aranda sevgi ve nefret ilişkisi var?

-Hımm bu soruya vereceğim cevap bazılarınız için garip gelebilir ama cevabım aşırı derece de sevdiğim Becca Fitzpatrick. Evet kendisine hayranım ama aynı zaman da aşık olduğum bir seri olan Hush Hush 'ın son kitabında beni resmen mahvetti. Onun bu davranışını asla affedemeyeceğim :((


• Oburluk: Hangi kitabı bırakamayıp tekrar tekrar okudun?

-Eveettt güzel ve zor bir soru ile karşı karşıyayım. Sanırım bu soruya verebileceğim cevap da yine bir önceki soruya paralel olarak Becca Fitzpatrick in Fısıltı sı. Nasıl tekrar tekrar okumayayım ki, Patch benim okuduğum ilk paranormal kötü çocukdu, yarattığı etkiyi siz düşünün!! Yani seriyi ezbere biliyorum derken dalga geçmiyordum :))


• Tembellik: Hangi kitabı okumayı tembelliğinden dolayı ihmal ettin?

-Bu soruya üzülerek cevap veriyorum ki birçok kitabı. Beni affetsinler:(( Ama hala okumak isteyip, tembellik yaptığım maalesef: The Originals - Yükseliş kitabı. Neden bilmiyorum ama başını okuyup bırakıyorum sürekli.


• Gurur: Daha entelektüel gözükmek için okuduğunu övüne övüne söylediğin kitap hangisi?

-Hımm aslına bakarsanız okuduğum kitaplar arasında beni öyle çok da entelektüel gösterecek bir kitap yok ama okumak istemiş olsaydım da bunu başkaları için değil kendi hayal dünyam ve ufkum için okurdum:))


• Şehvet: Hoşlandığın cinsteki kurgusal karakterlerde en çok neyden etkilenirsin?

-Gizemli olması ve alaycı olması çok önemli. Yani hem okuyucuyu güldürmeli, hem de sürekli onun ile ilgili bir gizem yüzünden aklımızın karışması sağlamalı. Ayrıca sahiplenici olsun ki heyecan da yaratsın:))


• Kıskançlık: Hangi kitabı hediye olarak almak istersin?

-Aslında bununla ilgili bir liste yapsam (belki ileride yapabilirim fena bir fikir değil) bu yazı bitmez. Ama birini söylemem gerekirse; Ben, Earl ve Ölen Kız şu an da iyi gelebilirdi :))
(ilgilenenlere özellikle belirtiyorum)


Eveettttt ben yaparken çok eğlendim hatta bana kısa bile geldi ilginçtir ki. Resmen günahlara doyamadım ;D Yorumlara muhakkak kendi cevaplarınızı veya belirtmek istediğiniz görüşlerinizi yazmayı unutmayın diyor ve gidiyorum....








Bugün de hayatınızda bol bol hayaller ve kitaplar olması dileğiyle...


!!!Bu yazıyı "Bir Hayalperestin Kütüphanesi" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, iznim olmadan alınmış, ÇALINMIŞTIR!!!


21 Şubat 2017 Salı

Kitap Tanıtım/Yorum || Rüyalar Gerçek Olsa (Bridgertons # 4) - Julia Quinn

- Öncelikle Buraya Bir Alkış İstiyorum!!! Bu Yazı Blogumun Yayınlanan 100. Yazısı!!! Congratulations Blogumaa ;)) -


Evett bir önceki yazımda da belirttiğim gibi bu seriye üçüncü kitap olan Son Söz Aşkın kitabıyla başlamış sonra ilk kitaba dönmek yerine çok merak ettiğim dördüncü kitapla devam etmiştim. Gayet normal:) Bir önceki kitapta Colin karakteri sık sık evlilikten kaçma amacıyla çıktığı seyahatleriyle olsun, yüzünden hiç düşmediği anlatılan gülüşü olsun veee kız kardeşi Eloise in en yakın arkadaşı (hem de ne arkadaşlık evlere şenlik) olan Penelope nin ona olan platonik aşkıyla olsun benim için Bridgerton erkekleri arasındaki en dikkat çekici olanlardandı hatta belki de bu kitapta da belirtildiği gibi normal biri olmayan Benedict Bridgerton kadar dikkat çekici ve merak uyandırıcıydı. (Bu arada kayıtlara geçsin blogda kurduğum en uzun cümle rekorumu kırdım*_* )

Neyse bu kadar giriş yeter tanıtım ve yoruma geçelim:


Penelope Featherington en yakın arkadaşının ağabeyine âşık olmuştur. Ömrünün yarısını onu uzaktan izleyerek geçiren Penelope, onun hakkındaki her şeyi bildiğini düşünmektedir, ta ki en gizli sırrını öğrenip aslında genç adamı hiç tanımadığının farkına varana dek. Colin Bridgerton tutkuları ve unvanları yüzünden içten içe ağabeylerini kıskanan, Leydi Whistledown'ın Cemiyet Gazetesi'nde ne kadar yakışıklı olduğuna dair yaptığı yorumlar dışında dünya üzerinde kalıcı hiçbir şey bırakamadığından şikâyet eden gözde bir bekârdır. Hayatın sıradanlığından yorgun düşmemek ve annesinin evlilik konusundaki ısrarlarından kurtulmak adına sık sık ülke dışına seyahatler yapmaktadır. Fakat bu kez Londra'ya geri döndüğünde hayatında bir şeylerin değişmiş olduğunu keşfeder - özellikle de Penelope Featherington'un! Penelope'nin de kendine sakladığı bir sırrı vardır. Colin bu sırrı öğrendiğinde bunu bir tehdit olarak mı görecektir, yoksa bu sır ne olursa olsun mutlu sonu etkilemeyecek midir?

Kitap Adı: Rüyalar Gerçek Olsa 
Özgün Adı: Romancing Mister Bridgerton 
Seri Adı: Bridgerton Serisi (#4) 
Kitap Yazarı: Julia Quinn 
Çevirmen Adı: Elif Dinçer 
Sayfa Sayısı: 406 
Yayınevi: Epsilon Yayınları


Yorumum: Kitabın daha başında Penelope nin taaa yıllar önce en yakın arkadaşının abisi Colin e aşık olduğunu öğrendik ki bu da onun yıllar geçtikçe tek değişen şeyin platonik bir kız kurusu olarak (en azında o dönemin İngiltere sinde işler böyleydi) evde kalmasının garantilenmiş olduğuydu. İlk sezonundan (yani bunun anlamı evlenecek yaşa giren kızların damat adaylarıyla dans edip, tanışabileceği balo gibi toplantıların olduğu her yıl düzenlenen bir dönem) itibaren hiç kimsenin alıcı gözüyle bakmadığı (ilk zamanlarda biraz fazla kiloları varmış ve annesinin ona giydirdiği kıyafetler oldukça çirkin turunçgil ve sarılarmış:( ) daha sonralarda ise insanlar tarafından neredeyse görünmez kabul edilen, dans eden çiftleri kenardan izleyen bir kızcağız bu Penelope.

20 Şubat 2017 Pazartesi

İndirim || Şu An Hangi Kitap Sitelerinde İyi İndirimler Var?

Herkese merhaba ben Bir Hayalperest:)) -sanki benden başka yazan var da blog da kendimi tanıtıyorum :D - Arkadaşlar bugünkü konumuz aşşırı iyi ama önce hatırlatayım Fantastik Karakterler Savaşı - Kötü Çocuklar Kapışması adlı etkinlik halen devam etmekte, eğer hala katılmadıysanız bu cümle tıklamanız yeterli:))
Şimdi gelelim başlıktan da anlaşılan konumuza. Çok sevdiğimiz kitap sitelerin de her zaman aylık indirimleri takip ederim ve elbette ki bazıları oldukça iyi indirimler yapıyor. Ben de düşündüm ki belki de bunları takip etmeyen, bilmeyen okurlarım vardır, eh o zaman bana da yazmak düşer:))

Her ne kadar bu ayın bitimine az kalmış olsa da hala 28 şubata kadar geçerli olan bu indirimler arasında benim en beğendiklerim ama maalesef yararlanamadığım (çünkü bu ay da yine bi kitap alışverişi yaptım yazısını daha sonra yazarım:) ) indirimleri sizlerle paylaşıyorum: 

D&R: Evet D&R ı dükkan olarak ne kadar sevsem de online olarak pek beğendiğimi söyleyemem çünkü indirimleri çok yetersiz. Ama bu ay gördüm ki birçok yayınevinin kitaplarına 9,90 tl indirimi uygulamış *o* Hem de aralın da güzel, alınabilecek kitaplar da mevcut. (mesela Dr Who nun bazı kitapları vs.)
 Bu nedenle bir göz atmak isterseniz TIK TIK:) 


OkuOku: Bu siteyi ayrı bir seviyorum çünkü güzel indirim yapıyor. Ama bu ay ki en iyiler (altını çiziyorum iyiler çoğul yani) 
1- Doğan Kitap ta bazı kitapların sabit 9,90 tl indiriminden yararlanıyor oluşu
ve
2- Aspendos ta ki seçili bazı ürünlerin 6,90 tl fiyatına inmiş olması.
Bence iki kampanyada da çok hoş kitaplar var. Eğer listeniz de bulunuyor sa hiç kaçırmayın derim:))
1. Kampanya içim TIK TIK ve 2. 
kampanya içinde yine TIK TIK.

18 Şubat 2017 Cumartesi

KAV Zamanı - 10

Merhaba hayalperestler, bugün son zamanlarda %50 ile 75 arası indirimde birinci el kitaplar almamı sağlayan bir kitapçıdan yaptığım minik çaplı kitap alışverişimden bahsedeceğim :) Ayrıca da kitaplarla ilgili fikirlerimden de çok kısa bahsedeceğim :)) Ama önce küçük bir hatırlatma: başlatmış olduğum Fantastik Karakterler Savaşı - Kötü Çocuklar Kapışması adlı etkinlik halen devam etmekte, eğer hala katılmadıysanız bu cümle tıklamanız yeterli:)) 
Unutmadan fotoğrafın altında gördüğünüz rozetler ve ayraç da yine bayılarak aldığım parçalardandır:))




Evet resimde gördüğünüz kitapları aldım. Belki kiminiz şaşırmıştır bu blogger ben şöyle Twihard ım böyle seriyi ezbere biliyorum diye. Haklısın ama gerçekten de serinin sıkı bir fanı olmakla birlikte ezbere biliyorum neredeyse ama Bir Hayalperest olarak seriyi hiç kendime ait kitaplarla okuma şansım olmadı ve maalesef seriyi çok geç okuyup sevebildim. Bu nedenle kitaplarını yeni yeni topluyorum işte :)) Ama bunu aldığımda kendi kendime yaptığım mutluluk dansını kimse bilmiyor ;)) 

Rüyalar Gerçek Olsa (Bridgertons # 4) - Julia Quinn

Hatırlarsanız seriye üçüncü kitabıyla başlamıştım ve sonrasında da elbette deli gibi merak ettiğim dördüncü kitabı görünce aldım. Hiç dur bi ilk kitabı alayım derdine düşmemem zaten çok normal ;)) Üçüncü kitabın yorumunu zaten yakın zamanda yapmıştım bunu da en kısa zamanda size yorumlayabileceğimden kuşkunuz olmasın :))


Kaplan Prens - Iris Johansen

13 Şubat 2017 Pazartesi

Fantastik Karakterler Savaşı || Kötü Çocuklar Kapışması - 1. Round



Evet arkadaşlar yavaş yavaş kış biterken Bir Hayalperest iniz, ne yapalım da bir güzel eğlenelim, heyecan gelsin azıcık hayatımıza dedi :)) Veee işte bu fikirle de şimdi karşınızdayım: 
Fantastik Karakterler Savaşı !!!

Şöyle ki başlığın açıklaması: hani o çok severek okuduğumuz fantastik, paranormal edebiyatımızda, okurken hemencecik sevdiğimiz karakterler varya, işte onların en iyilerini seçeceğiz :)) Yine başlıkta da gördüğünüz gibi savaş çok sevgili 'kötü çocuk' diye hitap edilen ama aslında melekten farksız olan o karakterlerin kapışmasıyla başlayacak. Genel olarak ilk Round daki karşılaşmalar aynı kitapta yer alan, paylaşamadığımız karakterler üzerine olacak :))

Kötü çocuk başlığı altında olsa da elbette ki hepsi kötü çocuk olmayacak :)) Ve birinci round sonunda hepinizin oylamaları sonucunda en yüksek olanlar 2. Rounda hak kazanacak. Açıkçası bu olayın sonunda kazanan kim olacak çok merak ediyorum ve şimdiden aşşıırrıı heyecanlandım.

Ayrıca bu kapışma finalini yapınca kız karakterler içini de istek olursa yapılacaktır:))

Anketi yapmak için aşağıda Kötü Çocuk Kapışmaları - 1. Round yazan linke tıklamanız yeterli sonrada gelsin zor sorular:))

(Not: arkadaşlar etkinliğimizden daha iyi bir sonuç alabilmek için bu postu paylaşın, linkini arkadaşlarınıza atın, hatta direk buraya yönlendirmeye çalışın lütfen ki daha geniş kitlelere ulaşabilsin şimdiden katılan ve paylaşan herkese çoookkkk teşekkürler:))





!!!Bu yazıyı "Bir Hayalperestin Kütüphanesi" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, iznim olmadan alınmış, ÇALINMIŞTIR!!!





7 Şubat 2017 Salı

Çok Mu Çok Seviyoruz? || Chuck Bass

Herkeslere benden koccaman bir merhaba:)) Girişten de anlayacağınız üzere üzerimden gereksiz bir fazla mutlu olma durumu taşıyorum. Yine hüzünle belirtiyorum ki bu aralar kitap yorumlama modum da olduğum söylenemez. Bunun yerine farklı alanlarda post hazırlamak ama yine konunun kitaplarla ilgili olmasını istiyorum:)) -evet hiç tuhaf değilim;)-

Neyse işte ben böyle bir boşluk içindeyken, dün sayfanın birinde kazaran Gossip Girl dizisi ile ilgili bir şeyler gördüm. Eh tabi Gossip Girl denince de aklıma ilk olarak hemen Chuck Bass geldi. Yani kimin aklına direk o gelmez ki? Ve kitapları ve dizi uygulaması da çoktandır bittiği için çoğunluğun bildiği bu seriye karşı bir özlem duyduğumu ve yine de blog da Chuck Bass gibi karakterle ilgili yazı yazmam gerektiğini hissettim. Ama hangi başlıkta olmalıydı? Ve işte ilham perilerim bir anda yardımıma yetişti ve ben de Çok Mu Çok Seviyoruz? diye bir başlık altında kitaptan uyarlama dizi-filmlerde ki hani şu asla unutmadığımız çok sevdiğimiz kız ve erkek karakterlerle ilgili yazabileceğim yeni bir bölüm açmaya karar verdim. Hem de paylaştığım alıntıların da siz uğraşmayın diye çevirilerini yapıp görselin yakınına yazdım -seviliyorsunuz ona göre haa;) - Üff ne uzattım yaa, sıkıldım ben hadi artık Chuck Bass tan bahsedelim ;))

NOT!! Dizi veya kitabı daha tanımayanlar için spoiler içerir!!!





GÖRSEL: Kırık bir burun, kırık bir kalpten iyidir.

Öncelikle belirteyim ben kitaplarını henüz okumadım -belki ileride okurum- ama diziye oldukça hakimim. Resmen ortaokul ve liseye farklı bir bakış açısından bakmama sebep oluyordu bu Yukarı Doğu Yakalılar. Şimdi ise bu fenomenin en anormal ama en dikkat çekici üyesinden bahsedeceğim: Chuck Bass (aslında orijinal adı Charles). Kendisi kitapta yan karakter olsa da dizide kesinlikle bir başrol ve stil ikonu. Bu da ona ilgi duymamızı sağlıyor ama Chuck ı ayıran temel şey onun kendine has ilginçlikleri, karakteri ve alışkanlıkları. Her yönüyle diğer karakterlerden bağımsızım diye bağıran Chuck, aynı zamanda Blair e deli gibi de aşıktır. Ama yine de aşık bir karakterden beklediklerimiz Chuck Bass da yoktur. Aslına bakarsanız, Chuck Bass orjinal bir kötü çocuktur. Ama yine anormal bir durum söz konusu: Blair de kötü bir kızdır.

6 Şubat 2017 Pazartesi

KAV Zamanı - 9


Evett bu alışverişi de önceden yapmıştım hatta aralarında yorumu ben de hazır olan kitaplar da var ama henüz okuyamamış olduklarım da yok değil :((

Bu yazımda tanıtım yapmayacağım sadece kitaplar hakkında genel bir fikir belirteceğim. Bu kitapların genelini indirimsiz aldığımı belirteyim maalesef ama hepsi de o kadar iyiydi ki kaçıramadım napiim???


  • Öncelikle Silüet ten bahsedeyim. Bu benim alıp, okuduğum ilk kurt temalı kitap ve gerçekten de kurt hiyerarşisini baştan yaratmış bir yazar var karşımızda. Bana göre başarılı olmuş mu onu yorumlama da anlatırım:) Ama kapak tasarımı, araka tarafta ki konu tanıtımını gören herkes muhakkak bu kitabı okumak isteyecektir benim gibi.
  • İkinci olarak Yıldız Öpücüğü nden bahsedelim. Bu kitabı Migros da görüp duruyordum ve bir gün dedim ki Bir Hayalperest, bakıp duracağına alabiliyorken al. Ve kitabı aldım. Hem de Migros dan orijinal fiyatıyla :D İşte böyle bir yazarınız var markete kitap almaya giden :)) Ama bu kitabın da tasarımı ve arkasında yazan masalımsı konusu beni o kadar etkiledi ki elinde sonunda bu kitabı alacağımı biliyordum. Yorumunu hatta çoktan yayınladım bile. Merak edip okumak isteyenlerin TIKLAMASI YETER:))
  • Üçüncüsü efsanevi Lux Serisi nin 1.5. kitabı olan Unutuluş. Ve ne büyük ironidir ki ben bu kitabın Türkçesinin çıktığından haberim yoktu. Veee malumunuz Tüyap a da gidememiştim. Ama benim canımcım kardeşim bana resmen doğum günü hediyesi niyetine, Tüyap a gittiğin de görmüş ve benim seriyi ne kadar okuduğumu da bildiği için almış. Hemi de 20 tl ye *_* Yani benim de bu Tüyap tan alınmış bir kitabım oldu:)) İnanın hatırladıkça duygusal oluyorum. Buradan erkek kardeşime sevgilerimi tekrar tekrar yollayıp, iyi ki varsın bro diyorum :)) Hoş zaten bunları önceden de yazmıştım, evet bu kitabın da yorumunu önceden yazdım (bloggerınızın kafası karışık bu aralar). Bu kitaba yaptığım yorumu okumak için TIK TIK!!

3 Şubat 2017 Cuma

Kitap Yorum || Konuş Benimle - Laurie Halse Anderson

Go! Kitap, Konuş Benimle nin yakında çıkacağını söylediğinde, benim ne kitap hakkında ne de filmi hakkında bir bilgim yoktu. Ama haberin çıkmasıyla birlikte bir çok blogger filmi muhteşem olduğu için kitabı için sabırsızlandıklarını belirttikleri için benim de ilgimi çekti. En çok ilgimi çeken de ana karakterimiz olan Melinda nın susma sebebi olan O Şey di. Yani evet bu kız bir şeyler yaşamış ama ne? O kadar merak etmeye başladım ki buna rağmen hiçbir spoiler a maruz kalmadan merak ettiğim şeyleri kitabı okuyarak öğrenmeme şaşırıyorum doğrusu.

Hala da filmini izlemedim ve gerçekçi olmak gerekirse yakın zamanda da izlemeyeceğim (Kristen Stewart ı çok sevmeme rağmen); ama bir gün seyredeceğim. Genel yorumlar hep kitabın filmden daha güzel olduğunu söylüyor ki zaten hep böyle olur :) Zaten kitap almış olduğu ödüllerle (kitabın başında hepsi yazıyor ve çok fazla), kendini baya bir kanıtlamış bir kitap. Ama yine de bana sorarsanız, ki şu an bu yazıyı okuduğunuza göre sorduğunuzu kabul ediyorum, Haydi yoruma:

Ama önce kitapla ilgili yaptığım ayrıntılı tanıtım için TIKLA:))

Konuşmak gittikçe zorlaşıyordu. Boğazım sürekli acıyor, dudaklarım kuruyordu. Geceleri uyurken çenemi o kadar sıkıyordum ki sabahları başım ağrıyordu… Ne zaman annemle, babamla ya da öğretmenlerden biriyle konuşmaya çalışsam ya kekeliyor ya da donup kalıyordum. Sorunum neydi benim?

Melinda Sordino’nun bir sırrı var. Ama sırrını paylaşabileceği kimsesi yok. Bütün arkadaşları, hatta tanımadığı insanlar bile ondan nefret ediyor. Ve günden güne içine kapanan Melinda, çareyi susmakta buluyor. Yalnızlaştıkça susuyor, sustukça yalnızlaşıyor. Ta ki O ŞEY’den kaçıp saklanamayacağını, O GECE’yi unutamayacağını anlayana dek…


Benim Yorumum:

Şunda bir anlaşalım, sevgili okurlar yazarın bize sunmuş olduğu, Melinda Sordino nun iç dünyası sizi içine çekiyor ve bir bakmışsınız kitap bitmiş. Ve sonra şunu diyorsunuz, "Ee, ama çok kısa..."

Anlatım, duyguların yoğunluğu müthişti. Durduk yere Melinda ve onun o nefret etmek istediğiniz hayatına ağlıyorsunuz, sonra bir bakmışsınız Melinda ile birlikte hayatın trajedisine birlikte gizli gizli gülüyorsunuz. Ama sonuç: evet sonuç hayatın ne kadar iğrenç ve güzel olabileceğini mükemmel anlatan bir kitap.  -waow biraz sakinleşmem lazım galiba ;) ;) -


Kitap Tanıtım/Yorum Kitap Tanıtım/Yorum Kitap Tanıtım/Yorum Kitap Tanıtım/Yorum Seri Tanıtım Kitap Tanıtım/Yorum

Hayalperestin İlgili Yazıları :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...